Descrierea ocupaţiei

  DESCRIEREA OCUPAŢIEI “CONSILIER PENTRU DEZVOLTARE PERSONALĂ”

fab3fe194eab4ee6a5a9e573d285aaf8_tulburari fiziceLa sfarsitul anului 2012 a fost aprobat de către ANC (CNFPA), standardul ocupational „Consilier pentru dezvoltare personală” – COR 242324
Meritul acestei iniţiative revine specialistului în domeniu – domnul Badarau Constantin-Mugur, iniţiatorului de proiect – Blocul National Sindical si echipei de specialişti care au redactat, verificat si validat standardul:
– Feroiu Sorin
– Viscotel Lucian
– Petre Cristina
– Irina de Hillerin
– Paraschiv Ciprian-Constantin
Noi – echipa Ram – Info organizăm acest curs din luna aprilie 2013, într-o manieră unică și originală.
Cursul a fost conceput și este susținut conform standardului ocupațional,de către specialistul nostru în domeniu – Alexandra Alina Constantinescu (Hanciu), oferă calitate, respectă numărul de ore alocat iar tehnicile de consiliere utilizate sunt cele necesare practicării acestei ocupații și au rolul de a ajuta viitorul consilier și clienții acestuia să depășească momentele dificile cu care se confruntă.

• structura, programa și conceptul cursului ne aparțin și sunt mărci înregistrate.

Acest curs se adresează tuturor celor care au desfăşurat această activitate într-o formă sau alta sau celor care sunt interesaţi de această ocupaţie.
Vei putea obţine un certificat de calificare recunoscut pe plan naţional şi internaţional, în baza convenţiilor europene la care România a aderat.
Obiectivele şi valoarea socială a practicarii acestei ocupaţii sunt:
– creşterea adaptabilităţii la realitatile existente pe piaţa muncii
– managementul vieţii private în raport cu constrangerile/oportunităţile legate de carieră
– integrarea programelor de „life long learning”
– restaurarea motivaţiei pentru exercitarea drepturilor de cetăţean şi implicarea în viaţa comunităţii
– încurajarea familiei
– găsirea de răspunsuri la fenomenul îmbătrânirii demografice a populaţiei
– reducerea cheltuielilor bugetare pentru asigurarea stării de sănătate a populaţiei

Serviciile oferite de Consilierul pentru dezvoltare personală, se adresează celor care doresc să-şi „valorifice ori sa-si dezvolte resursele si potentialul propriu”.
Specialistul în consiliere pentru dezvoltare personală „îi susţine pe clienţi în investigarea situaţiilor problemă şi facilitează explorarea soluţiilor potenţiale pentru reglarea eventualelor disfuncţionalităţi induse în plan personal şi în relaţiile socio-profesionale”.

Consilierul pentru dezvoltare personală, „facilitează accesul la resursele interioare proprii, dezvoltă talentele şi potenţialul uman, îmbunătăţeşte calitatea vieţii personale şi profesionale a celor interesaţi să progreseze în plan individual sau colectiv şi contribuie la realizarea obiectivelor şi aspiraţiilor acestora”.

Delimitarea faţă de competenţele altor categorii profesionale este realizată prin situarea între limitele normalului, a intensităţii şi complexităţii problematicilor abordate. Tot in acest sens, beneficiarii trebuie să fie sănătoşi din punct de vedere psihic.

INSTRUMENTE RECOMANDATE PENTRU PRACTICAREA OCUPAŢIEI:
1. Contractul de consiliere pentru persoane fizice
Existenţa unui acord iniţial între consilierul pentru dezvoltare personală şi clientul său asigură beneficii ambelor parti.
Acest acord defineşte cadrul relatiei profesionale consilier – client, precizează scopurile şi protejează părţile implicate.
Responsabilităţile asumate de catre client şi beneficiar reprezintă resurse aflate la dispoziţie şi constituie baza indeplirii scopurilor pecizate în acordul iniţial.
Acest acord nu întotdeauna are forma unui contract scris, semnat şi stampilat, el poate exista ca „fişă de lucru”. În multe cazuri este suficient ca responsabilităţile asumate să fie consemnate pe o astfel de „fişă” care poate fi ulterior corectată, îmbunătăţită… tot in scris. Utilizarea „fisei de lucru” evita formarilzarea excesiva a relatiei dintre consilier si client.

2.  Contractul de consiliere pentru dezvoltare personală încheiat cu companii

Societaţile comerciale, firmele, companiile etc, derulează în mod frecvent, iar în anumite cazuri în mod obligatoriu, programe educaţionale pentru angajatii lor. Nu intotdeauna instructajele, training-urile, cursurile si altele din aceasta categorie sunt suficiente pentru indeplinirea indicatorilor cheie de performanta (KPI-s). Necesitatea integrarii consilierului pentru dezvoltare personala in programele educationale este evidenta pentru orice companie care se preocupa, nu doar la nivel declarativ, de managementul performantei.
In aceste cazuri, angajatorii pot defini in termeni precisi obiectivele interactiunii dintre consilierul pentru dezvoltare personala si categorii de angajati precum: key account managers, middle managers, top managers, brand managers, nou promovati etc. Aceste obiective corect definite permit angajatorului sa evalueze aportul adus organizatiei de catre consilierul pentru dezvoltare personala. La randul sau, consilierul, detine parametrii necesari configurarii si reconfigurarii strategiilor de interactiune. In absenta sistemelor coordonate de managementul performantei, valoarea adusa de catre consilierul pentru dezvoltare personala este dificil de evaluat, apreciat si “pastrat” in organizatie.
Desi contractul se incheie intre angajator si consilier, este necesar să includă şi precizări/clauze/… pentru interactiunile consilierului cu angajatii care sunt beneficiarii directi ai acestui demers.
Acest tip de contracte vor contine reglementari in urmatoarele directii:
– durata contractului
– numarul si distributia in timp a intalnirilor
– tipuri de rapoarte si proceduri de raportare
– pastrarea confidentialitatii
– evitarea delegarilor abuzive dinspre companie catre propriul angajat si consilierul pentru dezvoltare personala
– precizarea responsabilitatilor angajatilor care vor interactiona cu consilierul pentru dezvoltare personala
– proceduri de gestionare a neasumarii responsabilitatilor precizate anterior
– definirea si masurarea aportului adus de catre consilierul pentru dezvoltare personala
– plata onorariilor
Aceste contracte au si un important rol preventiv. Elaborarea si semnarea lor elimina deficientele de comunicare, preintampina aparitia conflictelor si a nemultumirilor ulterioare.
(sursa: consilierpentrudezvoltarepersonala.info!)

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s